Światowy Dzień Matematyki

We wtorek 12 marca nasza szkoła aktywnie włączyła się w akcję promowania i popularyzację matematyki w ramach Światowego Dnia Matematyki.

Uczniowie przekonali się, że matematyka to nie tylko trudne zadania, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda. Udział w obchodach miał

na celu pokazać istotę nauki matematyki.

,,Ponieważ jest wszędzie,

W domu, w urzędzie, na ulicy,

W sklepie, w pralni i w lesie.

I w kalendarzu, gdy mówimy „już wiosna”

W rozkładzie autobusów, w godzinach na zegarze,

W dawnych i nowych wiekach i w cenach na bazarze.

W Twoim wzroście i wadze, w wielkości słonia i mrówki, w długości rzeki

 i drogi do szkoły oraz w wartości złotówki".

Odbył się Szkolny Konkurs Matematyczny. Klasa I ubiegała się o tytuł „Najlepszego Matematyka”, a klasy II i III - ,,Mistrza Tabliczki Mnożenia". Wykonywano różne ćwiczenia i łamigłówki matematyczne. Grano w PUSy (tematyczne książeczki z zadaniami i plastikowym pudełkiem z klockami do układania, z liczbami, działaniami i wzorami). Każde dziecko odpowiadało na pytania z książeczki i układało klocki na polach z odpowiednimi numerami. Po zakończeniu zadania sprawdzało, czy powstały z klocków wzór jest taki sam, jak wzór przy zadaniu w książce - dokonywało samokontroli, sprawdzało, czy dobrze wykonało zadania.

 Bawiono się Zestawem Kontrolnym PALETA  (tarcza wykonana z drewna, wyglądem przypominająca paletę malarską, z 12 okrągłymi wgłębieniami, w których umieszcza się drewniane klocki w 6 różnych kolorach, z wymiennymi tarczami ćwiczeń). Rozwiązując zadania na tarczach dzieci jednocześnie układały odpowiednio klocki zaznaczając w ten sposób wybrane przez siebie odpowiedzi. Następnie odwracały tarcze na drugą stronę i poprzez porównanie zgodności kolorów klocków z kolorami na brzegu tarczy sprawdzały poprawność udzielonych odpowiedzi.

 Układano ,,Piramidę matematyczną". Dzięki prawidłowemu rozwiązaniu 45 zadań udało się dzieciom stworzyć piramidę z  36 trójkątów.

 Wykonywano wspólnie konstrukcje i kompozycje z klocków i kolorowej mozaiki zwracając uwagę na symetryczność.

 Uczniowie w zajęciach uczestniczyli chętnie. Wykazywali się kreatywnością. Doskonalili: koncentrację uwagi, spostrzegawczość, logiczne myślenie, przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa, stosowali zasady „zdrowej” rywalizacji. Mieli okazję sprawdzić się w pracy zespołowej.