Nasze spotkanie z „Kufrem pełnym dziedzictwa”

W naszej szkole w ciągu dwóch tygodni pobytu kufra odbył się z jego udziałem szereg lekcji i zajęć. Zgromadzone w nim „bogactwa” podziwiali zarówno uczniowie klas I-III, jak również IV-VIII. Eksplorowanie kufra odbywało się na zajęciach z wychowawcami, zajęciach bibliotecznych oraz lekcjach języka polskiego.

Oto przebieg zajęć języka polskiego w klasach IV-VIII:

1. Rozpoczęliśmy od  wyjaśnienia, czym jest dla nas dziedzictwo, jak rozumiemy to słowo oraz odpowiedzi na pytanie „Co możemy odziedziczyć?”.



2. Następnie badaliśmy zawartość kufra- uważnie przyglądaliśmy się poszczególnym skarbom:

  •  czytaliśmy




  • dyskutowaliśmy, dotykaliśmy, sprawdzaliśmy


  • a nawet wąchaliśmy



Następnie pokazywaliśmy skarby odziedziczone po przodkach, które znalazły się w naszych domach. 

Oglądaliśmy film instruktażowy  o przepisach ruchu drogowego na kultowym rzutniku Ania





 

 Poznaliśmy stare monety i banknoty…


 

oraz  znalezione w ziemi skarby





stare zdjęcia



i przedmioty codziennego użytku

 



oraz ówczesne nowinki techniczne

 

     Uczniowie byli zachwyceni lekcją. Rodzinnym opowieściom nie było końca. Dzięki zajęciom uczniowie zrozumieli, że dziedzictwo to wartość sentymentalna, która nie ma ceny oraz to, że oni sami również tworzą dziedzictwo dla przyszłych pokoleń.

 

                                                                                                                                             Agnieszka Lawrenc